2010-05-21 15:58Pressmeddelande

Djurskyddet Sverige byter logotyp

Arbetet med att ta fram en ny logotyp till Djurskyddet Sverige påbörjades under 2009 och i samband med organisationens förbundsstämma som hålls i helgen lanseras den nya logotypen.

Vi vill uppfattas som en modern djurskyddsorganisation som hänger med. Vår gamla logotyp gav inte de signalerna och därför byter vi nu till en logotyp som känns modern, fräsch och framförallt passar Djurskyddet Sverige som organisation, säger Åsa Hagelstedt, generalsekreterare för Djurskyddet Sverige.

Den nya logotypen kommer efterhand att börja användas av Djurskyddet Sveriges lokala föreningar. Efter förbundsstämman kommer organisationen även att börja arbeta med en ny grafisk profil.

Bakom formgivningen av logotypen och den grafiska profilen ligger designbyrån En Annan.

För mer information kontakta:

Åsa Hagelstedt, generalsekreterare, 0707-55 88 05
Sara Frick, informatör, 08-688 28 31